Trening cardio – wady i zalety

Kiedy najlepiej skupić się na aktywności fizycznej? Jest to pytanie, które najczęściej zadają laicy i osoby traktujące wszelką aktywność fizyczną przedmiotowo. Wszyscy mamy tendencję do skupiania się na takiej czynności jak sport dopiero wtedy, gdy jest już za późno dla nas – czyli albo zapadamy w jakieś cięższe choroby, albo – tak jest najczęściej – przytyliśmy i potrzebujemy natychmiastowego zrzucenia kilku lub kilkunastu zbędnych kilogramów. Dla początkujących najlepszy będzie trening cardio. Choć ćwiczenia siłowe i wzmacniające są dobrym rozwiązaniem, to ich zadaniem jest tylko wyrzeźbić mięśnie czyli zrobić tzw. kaloryfer. Z kolei dzięki bieganiu (najczęściej pierwszy wybierany sport) możemy polubić aktywność fizyczną i zobaczyć przemianę sylwetki w lustrze. Tylko wtedy widzimy jak brzuch się ujędrnia, staje płaski – a jeśli mamy taką ochotę, dopiero wtedy możemy zadbać o kaloryfer. Cardio jest potrzebnym, wręcz koniecznym składnikiem aktywności fizycznej każdego człowieka. Jeśli układamy plan ćwiczeń w danym tygodniu lub miesiącu nie możemy pominąć takiej formy treningu. Sport to nie przelewki, choć wiele osób o tym zapomina i wyraża się pogardliwie o każdym, kto decyduje się na rozpoczęcie aktywności fizycznej, nawet jeśli jest to taka przyjemna sprawa jak trening cardio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *